Yleiset toimitusehdot
1. Ikä
Vain 18 vuotta täyttäneillä on oikeus tilata verkkokaupan kautta.
2. Nouto liikkeestä
Valitsemalla toimitustavaksi ”Nouto liikkeestä” tilatut tuotteen haetaan siitä kaupasta, josta
tilaus on tehty. Noutotilaukseen ei sisälly ylimääräisiä kuluja. Tuotteet ovat noudettavissa
liikkeen aukioloaikoina valittuna päivänä.
3. Toimitus perille asti
Valitsemalla toimitustavaksi ”Toimitus perille asti” tilauksen toimitus tapahtuu kuljetuksella
asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Mahdollinen ovikoodi on ilmoitettava tilauksen
yhteydessä. Tilauksen toimitusaika määräytyy toimittavan kukkakaupan toimitusaikojen
mukaan. Toimitushinta on kauppiaan määrittelemä hinta kuljetuksesta, joka veloitetaan
tilauksen yhteydessä.
4. Toimituspäivät
Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti arkipäivinä. Emme takaa toimituksia lauantaisin,
sunnuntaisin ja arkipyhinä, ellei toimittava kauppias ole siitä erikseen ilmoittanut omalla
kauppiassivulla. Tiedot löytyvät tilausvahvistussivulta. Juhlapyhiä sisältävillä viikoilla toimitus
saattaa viivästyä hieman. Jos tilaus ei ole saapunut ilmoitetun toimitusajan kuluessa,
kannattaa ottaa yhteyttä kauppiaaseen. Kauppiaan yhteystiedot löydät tilausvahvistuksesta.
5. Toimitusalueet
Toimitus sisältää yhden toimituksen ilmoitettuun paikkaan. Kauppias sitoutuu toimittamaan
tilaukset ilmoittamilleen toimitusalueille. Jos asiakas tilaa toimituksen sellaiselle alueelle,
johon tilausta ei voida toimittaa, niin kauppias on ensisijaisesti yhteydessä suoraan
asiakkaaseen. Asiakas vastaa siitä, että osoite, johon tilaus on tehty, vastaa kaupan
toimitusalueita. Tilauksen peruuttamisen tiedot löytyvät kohdasta ”Peruutus”.
6. Maksutavat
Kuluttaja-asiakkaat
Kauppiaan eKukka-verkkokaupassa on kattava maksutapavalikoima. Voit maksaa kaikilla
kotimaisilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma
Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Lasku- ja
osamaksupalvelut Walley ja Jousto tarjoavat joustavuutta maksamiseen. Korttimaksuissa
käy Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club.
Mobiilimaksamiseen löytyy MobilePay sekä Siirto. Lisäksi on mahdollista maksaa PayPal-
palvelulla. Kuluttajien maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (katso kohta 14.
Maksupalveluntarjoajat) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Alisa Yrityslasku
Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu pelkkien yhteystietojen ja vahvan tunnistautumisen avulla.
Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustamansa yrityksen välisen yhteyden. Maksutavan käyttö
edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia. Ostajan osto-oikeus
varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää ostosta tehdessä yrityksen tarjoamaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.
Lasku lähetetään Alisa Yrityslaskun toimesta ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku
ja paperilasku ovat mahdollisia. Yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet ovat valmiina tiedossa,
joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan
kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisättyä laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot.
Alisa Yrityslasku tarjoaa kolme eri maksuaikaa: 14 päivää, 30 päivää ja 60 päivää. Laskutuslisä vaihtelee
valitun maksuajan mukaan: 14 päivää 9,90 €, 30 päivää 19,90 € ja 60 päivää 29,90 €.
Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000 €.
Mikäli sinulla on kysyttävää Alisa Yrityslaskusta, olethan yhteydessä Alisan asiakaspalveluun:
Sähköposti: yritysrahoitus@alisapankki.fi
Puhelinnumero: 0293 230 910 (Arkisin klo 9-17, 0,1717 € /min)
Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Pankki Oyj.
Lisätietoja Alisa Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.alisapankki.fi/yritysasiakas/yrityslasku
7. Tilausvahvistus
Vastaanotettuamme tilauksenne lähetämme teille tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus
saapuu ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Säilytä tilausvahvistus siihen asti, kunnes
tilaus on hoidettu loppuun. Asiakas vastaa siitä, että ilmoitetut yhteystiedot ovat oikeita.
8. Vastaanottajaa ei tavoiteta
Toimitus sisältää yhden toimituksen ilmoitettuun paikkaan. Jos tilauksen vastaanottaja ei ole
paikalla, niin tilaus voidaan jättää naapuriin tai ovelle sään niin salliessa tai tilaus viedään
takaisin kukkakauppaan. Jokaisessa edellä mainitussa tapauksessa kukkien toimittaja jättää
tilauksen vastaanottajalle ilmoituksen, jossa kerrotaan miten tilauksen saa lunastettua.
Mikäli toimitus ei onnistu kukkakaupasta johtumattomista syistä, tilaajalla ei ole tilauksen
peruutusoikeutta.
9. Kukkakauppa-alan erityispiirteet
Kukkakauppa-alalla elävien kasvien, tässä tapauksessa tuotteiden, ulkonäkö ja käytettävät
materiaalit vaihtelevat sesonkien ja vuodenaikojen mukaan. Kauppias toteuttaa tilaukset niin
kuin ne on tilattu, mikäli se on täysin mahdollista. Muussa tapauksessa kauppias toimittaa
tilattuja tuotteita lähinnä vastaavat tuotteet omaa ammattitaitoa ja harkintakykyä käyttäen.
Tuotekuva on tyyppiesimerkki ja ei edusta lopullista tuotetta, koska kasvien väri, korkeus ja
leveys voi vaihdella yksilöllisesti. Kauppias pidättää oikeuden virheisiin, loppuunmyytyihin
tuotteisiin ja hintamuutoksiin. Kukat ja kasvit myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua, jos
ei ole toisin ilmoitettu.
10. Perutukset
Tuoretuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusturvaa, ellei tuotteessa ole
todellista ja osoitettua vikaa. Peruutetuista tilauksista veloitetaan peruutuksesta aiheutuvat
todelliset kulut, jotka vähennetään tilauksesta maksetusta summasta. Maksunpalautukset
ohjataan asiakkaan ilmoittamaan paikkaan.
11. Reklamaatio
Jos syystä tai toisesta et ole tyytyväinen tilaukseen, niin on ensiarvoisen tärkeää, että otat
yhteyttä välittömästi, viimeistään kolmen (3) vuorokauden sisällä toimituksen
vastaanottamisesta, tilauksen toimittaneeseen kauppiaaseen. Tämä on tärkeää varsinkin
tuoretuotteiden kohdalla, jotta havaitut virheet ovat mahdollisimman pian korjattavissa.
Tilausvahvistuksesta löydät toimittavan kaupan tiedot. Reklamaatioiden tulee sisältää
selkeät kuvat tuotteesta ja siinä mahdollisesti olevasta viasta. Kauppiaalla on oikeus olla
käsittelemättä myöhässä olevia tai kuvattomia reklamaatioita.
12. Riitatilanne
Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten välisissä
neuvotteluissa, on kuluttajalla oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Kuluttajariitalautakunnan verkkosivut ovat www.kuluttajariita.fi.
13. Tekniset ongelmat
Verkkokaupan tai maksupalvelun toimivuuteen liittyvissä teknisissä asioissa ota yhteyttä IT-
tukeemme: tuki@ekukka.fi
14. Maksupalveluntarjoajat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj
(2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj
näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail
Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan
ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
15. Asiakastiedot
Tilaajan tiedot tallennetaan Floweb Oy:n asiakasrekisteriin. Rekisterin ylläpitäjän tarkemmat
tiedot löytyvät kohdasta verkkokaupasta kohdasta ”Rekisteriseloste”. Tilaamalla palvelusta
asiakas on lukenut ja hyväksynyt palvelun rekisteriselosteen.